Longlife Noodles 长寿面


Longlife Noodles 索面, 俗称长寿面 - China Eats series 2015

Making longlife noodles is like a performance art. It shows the length some villagers are willing to go to have a good bite.

索面, 一种用手工拉成晾干的素面, 俗称为“长寿面”。鲜软可口。索面又细又匀、颜色白净。另外口感也非常好,是一般面条不可比美的。

索面是浙江浙南汉族特产,历史悠久,不仅普通百姓爱吃,更是产妇月子里必备的传统食品之一,深含传统民情风俗的内涵。地处温州瑞安平阳坑的南山村和衢州常山的球川,是著名的索面产地


You May Like This:

No comments:

Post a Comment